KULeuven Actuarial Students Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Examenvragen

3 plaatsers

Ga naar beneden

Examenvragen Empty Examenvragen

Bericht  Kim ma jan 10, 2011 8:44 pm

Heeft iemand toevallig de oude examenvragen opgelost?

Ik kom in het kort tot volgende besluiten:
1. Het hangt af vanaf wanneer de ingebrekestelling in bezit is van de verzekeringsnemer
2. registratie=toelating (want gepubliceerd op website CBFA) -> Altijd, ofwel door CBFA, ofwel door LidStaat EER

Iemand ongeveer hetzelfde?

Kus,

Kim

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Examenvragen Empty Re: Examenvragen

Bericht  Admin ma jan 10, 2011 10:11 pm

Kim, zou je eventueel de vragen zelf ook willen posten?

Admin
Admin

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 22-12-10

https://actkul.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Examenvragen Empty Re: Examenvragen

Bericht  Kim ma jan 10, 2011 11:23 pm

De vragen:
Op 5 januari 2010 brak de waterleiding die onder het wegdek voor uw woning ligt en veroorzaakte een wegverzakking. Hierdoor had de hele buurt twee dagen geen drinkwater en geen aardgas. De onderneming die het waternetwerk beheert, deed onmiddellijk aangifte van het schadegeval bij haar aansprakelijkheidsverzekeraar.
Deze aansprakelijkheidsverzekeraar weigert echter tussenkomst te verlenen omdat de premie niet werd betaald op de vervaldag van 1 december 2009. Hij verwijst hiervoor naar de polisvoorwaarden.
De zaakvoerder van de onderneming erkent dat de premie niet is betaald maar vraagt aan u of de weigering van de verzekeraar terecht is.





Is deze stelling: juist, fout, of gedeeltelijk juist? Verduidelijk uw antwoord:
Een bank die aan een klant een verzekering aanbiedt tot dekking van diefstal en beschadiging van computers moet niet voldoen aan voorafgaande registratievoorwaarden.



Kim

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Examenvragen Empty Re: Examenvragen

Bericht  Admin ma jan 10, 2011 11:52 pm

Ik ben nooit naar deze les kunnen gaan wegens werk, dus neem wat ik zeg niet voor absoluut waar aan :-). Dit is wat ik denk:

In geval van vraag 1 denk ik dat je antwoord volledig juist is, er moet rekening gehouden worden met gratietermijn van minimum 15 dagen te rekenen vanaf de dag volgend op ingebrekestelling....

Voor vraag 2, en hier ben ik minder zeker:
- voor Belgische en buiten EER ondernemingen sowieso CBFA toelating nodig
- voor EER ondernemingen, inderdaad vergunning nodig van andere EER-lidstaat, maar er staat daarenboven ook op Deel IV-p25 dat verzekeringsondernemingen met hoofdkantoor in EER een notificatieprocedure moeten doorlopen.
Ik weet niet goed wat die notificatieprocedure inhoudt, maar is dat ook geen soort van registratie bij de CBFA? Zelfs ondanks het feit dat er vergunning in ander land is?
- Volgens mij maakt het feit dat het een bank is trouwens niets uit

MAW: Andere opinies meer dan welkom !


Admin
Admin

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 22-12-10

https://actkul.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Examenvragen Empty Re: Examenvragen

Bericht  inge do jan 13, 2011 8:25 pm

Ik had dezelfde oplossing gevonden voor die examenvragen.

Voor EER-ondernemingen heb ik:
- ze hebben toelating nodig van land van herkomst (coördinatierichtlijn 1 art 6-7)
- notificatieprocedure nodig aan CBFA voor ze in België diensten kunnen verlenen in het kader van het "vrij verrichten van diensten" (coördinatierichtlijn 2 art 14-16, controlewet art 68)

inge

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Examenvragen Empty Re: Examenvragen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum